New Experience

Yup today is a brand new day because for the first time i be able to do something that totally not in my workfield iaitu menjadi urusetia temu duga. Temu duga kali ni lain dari yang lain sebab para calon kena menjalani ujian kecergasan, nasib dorang la sebab mase aku dulu xde la plak ujian2 ni, ujian2 mcm ni kena time btn je, tapi dorang kena sebelum temu duga, memang lemau la mase temu duga, yela dala cuaca panas walaupun pagi pastu nk kena senam2 plak, abis cair mekap2 tu...

So sehari suntuk aku berada di dewan kompleks belia johor tu, tula first time aku jejak kaki kat situ, patutla orang kate tempat tu perlu diupgrade sebab memang sedih sangat tempatnye berbeza dengan pejabat dorang yang ada kat putrajaya tu, kalo gym pun siap free lagi untuk kakitangan kerajaan, tula orang kate duduk di HQ berbeza dengan duduk di negeri ni, peruntukan tu selalu je takde. Dengar2 tempat tu nk diambil alih Jcorp tapi dorang kate still fight lagi, minta2 la dorang berjaya dapat tempat tu sebab bukan je strategik tapi bole diupgrade jadi lebih baik dari sekarang, barula orang2 muda nk datang wat aktiviti kat situ.

So sehari aku kat situ makan memang terlebih, pkul 8 makan, pkul 10 makan, pkul 1 makan and last pkul 4 makan lagi, yela aku sampai2 je first dorang tanye makan ada?? adoyai, kalo dorang bekerja kat opis lame aku dulu jangan harap la dapat makan2 ni tau pandai2 korang la. mewah sungguh pejabat negeri aku yang satu ni bab makan bila nak dibandingkan dengan pejabat belia negeri, sedih aku.

So tepat pkul 5 aku pun balik la, balik on time macam biase la xde nk balik awalnya k, so on the way balik smpi ke jambatan permas tu perasan la aku orang baling botol coca cola dari tingkap kereta dia dengan selambanya, xde sivilnye orang ni.. buang sampah macam sepanjang jalan tu tong sampah dia, aku dengar kalo kat korea orang2 macam ni selalu dorang tangkap gamba pastu bagi polis pastu dapat duit, kalo kat singapore plak aku xtau yang aku tau negara dia memang bersih la even chewing gum pun diharamkan.

0 comments