Our Third House

Yup u hear me, we are currently in a state to buy our third house at Vista Seri Alam Exec, ada yang cakap satu pembaziran sebab aku akan bakal menggunakan loan gov aku, tp itu je yang aku mampu beli n bayar setakat ni, nk beli sampai kangkar pulai xpun pulai indah x sanggup plak, nak beli kat mutiara rini x mampu gak. Yang penting uma tu ada kolam renang. Hahaha sebab kami kaki berendam. Kali ni kami beli uma ground floor kat depan kawasan tanah lapang n yang penting x perlu rebut2 parking sbb parking banyak. Rumah tu bakal disiapkan dalam tempoh 2 tahun or 3 tahun tp tahun depan da kena start bayar. Aku da kira2 da aku loan 20 tahun je so dlm umur 46 tahun abislah bayar uma tu.

Developer tu kate sayang gak aku guna gov loan yela harga uma cuma rm114,800 je kalo beli kat kangkar pulai dapat rm123,000 tp tu pun kena ada orang dlm SUK. So aku malas nk pening aku beli je kat area seri alam ni, yang penting aku suka, orang lain x suke so suke ati dorang la. Maybe ada rezki laki aku naik pangkat ke aku ble beli sebiji lagi hahah tamaknya.

Rumah tu keluasannya 900 kbps so aku rase cukuplah kot untuk kami berdua temporary ni, n bile uma ni da siap sok kami akan sewakan uma kat sri ilham ni pada sesiapa yang berkenaan. yela sri ilham ni pn ok gak kawasan dia. Aku n laki aku da berangan2 da nk decorate uma baru tu macamane. kami ada 2 tahun untuk kumpul duit untuk renovate x mcm uma skang ni kami x bersedia nk renovate sbb pulus xde so lesson learn.

Apapun tunggu senin untuk uruskan hal pinjaman nanti =)

0 comments