Anak Masalah ke Ibu Bapa yang Bermasalah?

by - 1:32 PM

Zaman sekarang ni aku memang tak boleh nafikan yang ibu bapa paling pantang kalau kita tegur anak dorang terutama kalau anak tu anak tunggal. Ok aku bukan tegur anak dia direct pun kita just risau je, ok la next time  aku xnk cakap apa2 jela anak dia jatuh ke ape ke wat bodoh jela, sebab sensitif tak boleh tegur ape pun kan.

Situasinye anak nye berlari2 then bunyi 'BANG' aku ingatkan anak dia terhantuk then kita ni naluri ibu kan mestilah cakap hati2 nanti terhantuk. Pastu tiba2 mak dia boleh plak berbunyi 'Awk datang amik anak skang nanti ada orang mara x suka anak main dalam ni' kita xde masalah pun anak dia nk main ke nak lari ke suka ati la wei tp kalo ape2 jadi kat anak ko mestilah ko salahkan orang sekeliling ni takde nak salahkan anak ko kan. So sebagai orang yg prihatin aku ckp mcm tu pun tak boleh. 

So no wonder la anak2 zaman skang ni naik lemak berkrim pastu rosak sebab parent dia da rosak kalau benda simple pn xble nk ckp ape lag benda lain kan.. Choi btul la org macam ni.

You May Also Like

0 comments