Macam Mana Kita Macam Itulah Pasangan Kita

Ni kisah dua orang pasangan yang aku kenal masa sekolah lagi. Mereka ni memang dikatakan pasangan yang couple dari sekolah sampai Alhamdulillah di bawa ke alam perkahwinan. Satu perkara yang aku notis pasangan ni, yang lelakinya muka sangat sombong dan perangainya pun memang sombong terutama dengan orang yang lebih tua dari dia. Manakala yang perempuannya pula lembut tapi kata-kata dia sangat sombong juga.

Alkisah aku terjumpa mereka berdua ketika aku bawa anak aku check up, aku memang sengaja tak nak menegur mereka dan tengok dia akan tegur aku tak, ternyata sangkaan aku tak meleset mereka memang tak menegur aku langsung pun. Lepas tu aku memang da kenal yang lelaki dan perempuan ni di facebook, dua-dua aku tulis di status mereka, 'Aritu nampak kat klinik nak tegur tapi segan', pastu dorang boleh cakap 'Kita pun nampak, samalah segan nak tegur'.

So nak dijadikan cerita dia tulis status suami dia bakal pergi offshore, then aku saja je tulis dalam nada gurau, 'ok la tu akak suami da 2 tahun berjauhan dik, lagipun duk offshore masyuk..' tapi dalam nada gurau dan jawapannya 'saya kalau diberi pilihan antara suami dan duit saya pilih suami, orang lain saya x tahu la'. apakah jawapan itu? nak mengatakan aku ni gila duit ke?? atau aku yang terasa dengan kata-kata kasar itu?? 

Tapi aku dah boleh jangkakan dah sebab suami dia pun lebih kurang juga, aritu kutuk2 kerajaan bagai sekali selidik punya selidik isteri dia kerja kerajaan rupanya, tapi tak tahulah betul ke tak. 

Ok itu saja luahan hati arini, sekian terima kasih. 


0 comments