Gaji Besar Vs Gaji Kecik

by - 7:06 PM

Orang selalu cakap dengan aku, kau boleh lah gaji laki kau besar. Aku cakap Alhamdulillah, Allah bagi kami rezeki lebih supaya kami boleh berbakti kepada kedua ibu bapa kami lebih. Walaupun suami aku bergaji besar tapi aku tak pernah bermewah-mewah, tiap-tiap bulan xde pula aku shopping beli macam-macam tapi aku beli apa yang perlu sahaja. Tapi betullah janji Allah itu dia takkan bagi kita lebih dan takkan bagi kita kurang. Setiap kali naik gaji je kami dapat belikan rumah untuk orang tua kami, tukar kereta, bagi elaun lebih pada orang tua kami. Jadi rezeki tu sentiasa ada dan sentiasa cukup. Tak lebih dan tak kurang. 

Jadi senang cite kena bersyukur dengan rezeki yang Allah bagi, jangan dibanding-bandingkan gaji kita dengan gaji orang. Kerja kita sikit tapi gaji kita besar. Jangan sekali-kali berpemikiran begitu.

Kalau gaji kita mampu untuk beli umah kecik or keta kecik kita ambil je peluang tu dulu sebab rezeki Allah tak pernah putus. 

Dan lebih banyak kita memberi sebenarnya lebih banyak kita akan terima cuma dalam bentuk apa itu adalah rahsia Allah. 

Tak lupa jangan kita lupa berbakti pada kedua ibu bapa kita sebab doa mereka lagi mustajab dari doa orang lain. Janganlah merungut kalau ibu bapa kita minta lebih (aku pun merungut gak da tapi sedang muhasabah diri ye).


You May Also Like

0 comments