Suri Rumah Vs Suri Kerja

Da hampir 8 bulan aku bergelar suri rumah rupanya. Lagi 8 bulan aku mula kerja balik. Kalau org tny sronok ke jd suri rumah??? Seronok memang seronok sebab dapat main dengan anak2 dan melayan karenah mereka 24/7

Namun kalau jadi suri rumah kita takkan ada gaji yang mewah, xde masa utk diri sendri atau untuk pasangan, stress tahap maksima, xde cuti rehat, xde mc, xde waktu rehat pun means nk baca mesej pn x sempat kot, nak pi bilik air pun x sonang.

Tapi....

Kalau saya kerja pun sama gak. Pi krja pukul 8 blk pukul 5. Makan pn gopoh2. Pi bilik air pn macam katun gak sbb keja saya PA kan.

Bezanye....

Suri rumah saya jaga anak saya sendiri. Anak saya membesar depan mate saya, makan minum pastu urusan harian dia suma saya yang akan uruskan. Anak2 pula akan ebih attach dengan saya. Dorang belajar dengan saya. Kalau saya keja saya dapat luangkan masa dengan dorang waktu malam je.

Masalah biasa...

Kalau jadi suri rumah memang x mudah tapi apa benda yang mudah dalam dunia ni kan. Memang penat sebab xde rehat tapi sementara je nanti dorang da besar da ada kawan sendri saya ada banyak masa utk diri sendri.

Aku kadang2 rasa nak give up gak terutama kalau tantrum dia datang. Dan juga kalau saya teringin nak beli something untuk diri sendri atau utk parent tapi xde duit. Mr bear lebih suka saya fokus kat anak2. Jd hidupla saya secara behemah je. Kalau nak beli apa2 utk diri sendiri or parent or anak mak moh la kita menyimpan dulu.

Pengorbanan bila jadi mak memang banyak jadi aku lebih hargai jasa mak aku walaupun selalu gado dengan mak.

0 comments