MUET Result

Hari tu aku ada ambil ujian MUET dengan sangat bersemangat dan berkobar2 nya. Ujian pertama adalah speaking. Mula-mula macam konfiden kan tapi bila da masuk bilik saringan dah mulalah gelabah Aku. Bila da masuk bilik ujian lagilah keluar suara kepit-kepit time nak speaking tu. Aku dalat topik tentang who help student the most candidate A teacher, candidate B buddy, candidate C tuisyen teacher, candidate D family. So Aku dapat candidate C, disebabkan Aku ada pengalaman jadi Cikgu tuisyen jadi Aku pun ceritalah pengalaman Aku Dan kononnya pretend la Cikgu tuisyen lebih bagus. Tp pada Aku family yang help the most.

Ok next day ambil exam bertulis Dan listening. Exam bertulis banyak tentang deforestation pasal Alam sekitar la plak. Dan juga essay topic the benefit of playing computer games. Apa lagi Aku merapu la pasal keburukan main computer games sebab teringat Mr bear dulu yang addict main games DOTA. Dah macam meroyan masa tulis tu pun iya.

So result Aku terima pada Aku not bad la walaupun tak study, tak pi kelas Band 3 sikit je lagi nak dapat Band 4. Dulu first time amik dapat BAnd 4 sikit lagi nak dapat Band 5. OK la tu hehehe

0 comments