Terpinggir atau Meminggirkan

Pernah tak orang tinggalkan kau dari buat aktiviti apa-apa sebab komitmen kau yang banyak sangat terutama anak kau sampai korang rasa lebih baik korang meminggirkan diri korang dari semua orang dan jadi anti sosial dan fokus dalam melakukan kerja korang tanpa berasa bosan sunyi dan kayu buat benda yang sama setiap hari.

Itulah life aku sekarang. 

Terpinggir dan meminggirkan semua orang sekeliling aku sebab aku rasa life skang hanya aku, anak aku dan husband aku sahaja yang penting. 

Bukan tak nak berkawan atau sombong. Tapi takde masa utk semua itu. 

Life as Long Distance Wifey and Mummy is not as easy as other people think. Membesarkan anak sorang-sorang dengan suami berjauhan banyak yang perlu dikorbankan especially sosial life.

Kalau kau nak bersosial satu je kau akan pikir. Anak kau siapa nak jaga. Kalau kau nak keluar sanggup ke kau angkut semuanya sekali? 

Mereka yang tak mengalaminya mudah sahaja judge aku seorang yang
 "Anti Sosial".


0 comments