Check List Barang Keperluan Bersalin ke Hospital

 Assalammualaikum w.b.t


Lama betul tak menulis kat ruangan ni.

Makanya hari ini aku nak kongsi barang keperluan yang aku bawa untuk ke hospital sebagai persediaan untuk bersalin. 

Disebabkan kandungan aku da masuk 28 minggu maka dah boleh siap-siap tinggalkan beg dalam kereta.


Untuk baby 

1. Baju Lengan Pendek 3 helai

2. Baju Lengan Panjang 3 helai

3. Seluar Pendek 3 helai

4. Seluar Panjang 3 helai

5. Bedung baby 3 helai 

6. Sarung tangan baby 3 set

7. Topi baby 2 helai

8. Wet Tissue

9. Pampers 20 helai - aku bawa banyak kalau baby kerap berak lagi kalau anak kuning ke mmg stand by banyak-banyak sebab pengalaman masa hamza kena tahan wad memang bogel je anak aku pampers pn x pakai.

10. Sapu tangan baby 3 helai

11. Tuala baby 2 helai

12. Barut baby 3 helai

13. Toiletries Baby - Mestilah Joielle Baby Punyer

Untuk Mommy

1. Nursing bra 3 helai

2. Panty pakai buang 10 helai - aku memang stand by bawa banyak sebab kerap nak tuka at least 2 jam sekali aku x selesa wei 

3. Maternity Pad 1 bag

4. Toiletries 

5. Tuala

6. Sweater 

7. Stokin 3 helai

8. Blouse 3 helai

9. Kain Batik 3 helai

10. Kain Untuk Pakai masa Check Out - Takkan nak pakai kain batik kan balik hahaha

11. Tshirt 3 helai

12. Selipar

13. Tudung Sarung 3 helai

14. Telekung - Sebelum meneran tu boleh solat lagi jadi jangan lupa bawa ni. Solat atas katil je pun xpe.


Untuk Daddy

1. Tshirt 2 helai

2. Kain Pelikat 2 helai - untuk solat dan untuk tido (kalau duk hospital swasta la)

3. Toiletries 

4. Selipar


Dokumen WAJIB bawa 

1. Buku Pink / Buku Check Up Hospital Swasta

2. Salinan Sijil Nikah

3. Charger Phone

4. Kurma

5. Biskut 

6. Milo

7. Thermos Air Panas

8. Air Masak





0 comments