Birth of A Beauty


Synopsis

A romantic comedy about the revenge, love, and success of beautiful woman with the personality of an ajumma. It will tell the story of a woman who is transformed after plastic surgery and diets, and the man, who made her that way.
Han Tae Hee is the heir of a large company. He is suffering from a broken heart syndrome due to a psychological shock. To get the woman he loves back, he completely changes an unattractive and overweight ajumma Sa Geum Ran to beautiful Sa Ra. In the process, Han Tae Hee falls in love with Sa Ra.

sumber : DramaWiki

Sinopsis
Cerita bergenre romentik komedi ini adalah berkenaan Sa Ra (Ha Ye Seul) ialah seorang wanita yang tidak menarik, gemuk dan telah berkahwin dengan pasangannya Lee Kang Joon (Jung Gyung Woon). Keluarga Lee Kang Joon memang tidak menyukai Sa Ra kerana personalitinya yang seperti makcik-makcik dan tidak mempunyai rupa paras yang cantik. Setelah Sa Ra terlibat dengan satu kejadian yang tidak disangka dia telah memalsukan kematiannya dan menjalani pembedahan plastik dan berdiet demi mendapatkan tubuh idealnya.

Han Tae Hee (Jo Sang Wook) merupakan doktor yang telah menjalankan pembedahan ke atas Sa Ra. Impiannya hanya satu iaitu untuk membalas dendam kepada bekas kekasihnya yang juga seorang bekas ratu cantik Korea Gyo Chae Yun (Wang Ji Hye). Gyo Chae Yun merupakan isteri baru kepada Lee Kang Joon.

Matlamat mereka berdua adalah memporak perandakan hidup bekas pasangan masing-masing. Dapatkan mereka mencapai apa yang diimpikan atau akan hadir rasa cinta di antara mereka disebabkan kesengsaraan yang pasangan masing-masing lakukan. 

0 comments