Trying Out New Routine For Year 2021


Aku follow blog Kalyn Brooke kali ni tentang boundaries with technology.

Aku jarang baca post dia tapi kali ni aku rajin maka aku terbaca satu post yang aku rasa nak follow.

Antara habit yang aku cuba develop untuk tahun ini harap berhasil la.

- Tak log in media sosial untuk suka-suka selepas jam 8 malam

- Buka instagram dengan ada tujuan bukan saja-saja, kena kurangkan scroll story insta orang kalau tak memang kerja nk scroll cerita orang jela

- Terhadkan waktu skrin iaitu waktu skrin suka-suka sampai 9 pagi je dan hanya tengok berita atau baca Quran

- Aktifkan Do not Disturb Mode untuk pastikan waktu kerja lebih produktif especially time waktu buat kerja hakiki 8 sampai 5 petang dan rehat 1-2 petang tu aku buatlah bisnes

- Aktif berbisnes tak lebih 4 jam sehari jadi aku kena pandai-pandai buat jadual waktu bila aku nak online bisnes samada buat waktu rehat, waktu malam, fuh berpeluh juga tu.

- Tengok 1 je siri movie atau drama setiap hari tak lebih. 


Sebab aku bekerja jadi aku kena susun jadual untuk pastikan masa aku dipenuhi sebaiknya. 


Boleh ke aku lakukan ni.

0 comments