Beli Nombor Ekor Guna Wang Bantuan

by - 9:44 AM

Ini salah satu tajuk dalam berita harian yang aku baca hari ini, tapi itu memang hakikat manusia, duit anak dia belasah, duit bini pun dia belasah buat macam duit dia, bukan takat bantuan kerajaan, bantuan zakat pun kadang-kadang buat beli nombor ekor, mana la nak berkat duit tu.

Kesian kat anak-anak la duit yang RM100 patutnya diguna untuk beli baju sekolah dan kasut sekolah tapi ko pi bedal buat beli keperluan kau ye. Mana la anak tu bila da besar tak hantar kau pi rumah orang tua kalau ko buat perangai lagu ni mase ko muda. Buat anak-anak menyampah je dengan ko tau tak.

P/s - aku takde anak sekolah lagi tapi adik aku dapat duit tu dia nk wat joli aku sita awal2 duit tu cakap 'duit tu untuk beli baju dan kasut kau ye jangan harap ko boleh joli', da muncung sedepa tapi aku wat tak peduli je.

You May Also Like

0 comments