Say Yes To The Dress!!!

Tak tahu kenapa aku suka layan cerita ni, tengok orang pilih baju pengantin.

Hari itu biras aku datang. So kami borak-borak pasal cerita ni. Ada satu pengantin ni harga baju dia RM34K tp maybe selepas diconvert la kalau tak convert maybe dalam USD10K. Tapi pakai untuk sehari sahaja. Rasa macam membazir kan. 

Still got the luxury factor? Kleinfeld was previously described as being the 'ultimate destination for pampered, one-stop shopping with an old-world emphasis on personal attention'

Pastu aku cakap kat Malaysia ada ke orang buat macam ni sebab in my experience aku tak custom made baju pengantin aku, yang aku custom made hanyalah baju nikah aku. Yang lain semua baju yang orang lain da pakai. Dan baju yang aku pakai tu koyak kat lutut aku ingat lagi dah nak majlis baru perasan koyak lace nya. Nasib baik yang koyak lace dan baju tu double layer. 


Kleinfeld's bridal shop

Maybe aku berada di level yang lain kot. Kalau aku mampu maybe aku buat macam Che Ta semua custom made. Sebab takde experience di kala tu dan kawan2 aku semua pun memang jenis bukan custom made baju di zaman tu. Even nak hire photographer yang riban2 pun buat kira-kira berbulan-bulan ape lagi nak custom made baju RM10K. Tak mampu mak nak.


Kleinfeld's bridal shop

Ada yang buat mahal-mahal then katenye nak turun kat anak-anak nanti anak-anak boleh pakai baju kita. So pada aku takde hal janji ongkosnya adalah. Dan nak buat kain bagus tahan lama mestilah mahal kan.

Kalau kat Malaysia pun dah boleh dah buat rancangan ni hahaha Say Yes To The Dress Version Malaysia punya. Pemilik butik terkemuka ramai kan kat Malaysia ni hahahahaha






0 comments