Teori Lain Realiti Lain

by - 8:19 PM


Dulu masa belum kahwin aku fikir 'Ala, apa susah kahwin. Layan suami baik2 full stop'

Tapi realitinya tak semudah tu.

Dan ramai ingat pas kawin dapat anak siap boleh pk anak no 2 nk dpt bila tp realiti nya lepas kahwin nak buat anak bukan mudah bukan buat terus dapat. Kalau orang yang kesuburan tinggi mungkin.

Pastu kalau dapat anak nombor dua pk ape susah. Bila da ada 2 anak baru tau bukan semudah yang difikir. 

Kita selalu fikir semua benda dalam hidup ni mudah tapi secara realitinya tak semudah tu. 

Tula namanya kehidupan. Bila kita da alami benda tu baru kita tahu. Sebab tu ada pepatah 'Orang tua makan garam lebih.' 

Sebab pengalaman dorang kita tak tahu apa yang dah mereka lalui.

Dan hidup berumahtangga ni tak la semudah yang kita rasa. Kalau berdasarkan kata-kata sahaja takde action xde maknenye. Mungkin sedap telinga dengar. Tapi kalau perangai macam tu tak berubah just pandai berkata-kata je memang susahlah. 

You May Also Like

0 comments