Seminar Aspirasi Setiausaha

Pada 28 hingga 30 April 2013, aku pergi kursus PA kat Swiss Garden Hotel and Residences, setakat ni aku rase kursus ni banyak bagi aku input yang aku perlukan sebagai seorang setiausaha almaklum da lama aku tak berkursus yang berkaitan dengan kerja aku.

Antara penceramah yang terlibat ialah Dato Fadzley, Pn. Mursyidah Said, Dr. Azahari, Datuk Dr Maznah, Dr. Tengku Naufal.

Secara jujur selama 3 hari tu mmg aku x rase langsung bosan n rase macam lapang otak n dada aku pasal kerja sume aku x pk langsung.

Antara kata-kata Dr. Fadzley yang paling aku suka 


“Watch your thoughts, they become words;
watch your words, they become actions;
watch your actions, they become habits;
watch your habits, they become character;
watch your character, for it becomes your destiny.”
FRANK OUTLAW
Late President of the Bi-Lo Stores
Rasenye apa yang dikatakan oleh Frank tu betul sebab setiap apa yang kita lakukan bermula dengan apa yang kita fikirkan. Maka sebab itu berhati-hati dengan apa yang kita fikirkan sebab benda tu akan menjadi hidup kita.

0 comments